Boeken

... in de kijker

Interesse om het volledig boek te lezen? Stuur dan een mailtje met uw motivatie waarom je het volledig boek wil lezen en uw adresgegevens naar geert.meesschaert@meesschaert.be En wie weet krijg je het boek de volgende dagen wel in je bus.


Trots

Trots! Waarom bedrijfscultuur een strategisch doel is

Dé manier om de beste bedrijfscultuur ter wereld op te bouwen bestaat niet. Maar dé ingrediënten bestaan wel. In dit boek vertelt Protime over hun bedrijfscultuur. Protime is gespecialiseerd in oplossingen voor tijdregistratie, personeelsplanning en samenwerkingssoftware. Met dit boek bieden ze u inspiratie om zelf aan de slag te gaan. U kan de cultuur namelijk zelf kopiëren naar uw organisatie omdat hij uitgaat van de kracht van mensen. Een cultuur die zorgt voor trotse medewerkers die elkaar helpen en samen resultaten neerzetten.

Dit boek is bedoeld voor elk bedrijf dat wil groeien, niet ten koste van zijn mensen, maar net dankzij zijn mensen. Voor elke organisatie die vooruit wil. Voor elke zaakvoerder en manager die het belang van bedrijfscultuur erkent en tips zoekt om er mee aan de slag te gaan. Voor iedereen die niet langer gelooft in grote hiërarchische structuren

 

s'Jongers Peter

Fierté

Fierté !

La fierté. Après l’amour, c’est probablement le plus beau sentiment du monde. C’est quelque chose que nous recherchons activement, également dans notre environnement de travail. Néanmoins, en réalité, cette ’fierté’ ne fait pas partie du quotidien au travail. Ainsi, plus de 70 % des employés vont au travail sans enthousiasme. Dès lors comment motiver et engager vos collaborateurs ?

Ce livre traite d’une culture d’entreprise qui est plus qu’une simple campagne de communication. D’une culture d’entreprise qui permet de trouver des employés, de les passionner et de les unir. C’est un livre truffé de conseils utiles pour développer et cultiver votre propre culture d’entreprise. Laissez-vous inspirer par l’histoire de Protime, racontée par son cofondateur et son CEO, Peter s’Jongers.

 

s'Jongers Peter

ÊTES-VOUS INNOVANT E, MÊME SANS LE SAVOIR ?

Innover à tous les coups… ou presqu‪e

ÊTES-VOUS INNOVANT·E, MÊME SANS LE SAVOIR ?

Au travail et dans la vie, vous êtes confronté·e à des situations inconnues qui vous poussent à adopter d’autres modes de pensées et développer de nouvelles façons d’agir. Découvrez votre profil d’innovateur grâce au QUADRANT DES PROFILS INNOVANTS et partez à la reconquête de votre potentiel à créer la surprise pour vous démarquer et innover.

Entrepreneur·e à la tête de votre propre entreprise, manager d’une équipe, salarié ou tout simplement en quête de changement et d’inspiration pour bousculer la routine, ce livre vous donne les ingrédients nécessaires pour sortir des sentiers battus et dépasser les obstacles avec panache.

Plaidoyer de l’innovation pour tous et par tous, ce livre est aussi un guide pratique pour comprendre comment innover. Les nombreux exemples complètent la grille de lecture inédite des facteurs-clés qui font la différence.

 

Fred Colantonio

the offer you can't refuse

The offer you can’t refuse

Wat als klanten meer verwachten dan alleen een goed product, uitstekende service en perfect werkende digitale interfaces? En wat als nieuwe technologieën zoals 5G, artificiële intelligentie, quantum computing en robotica mogelijkheden bieden die verder gaan dan alleen gebruiksgemak creëren? Digitaal gebruiksgemak is het nieuwe minimum. Het is een commodity. De klant vindt het ondertussen de meest normale zaak van de wereld om met één druk op de knop toegang te hebben tot een reeks diensten en producten. De komende jaren zullen bedrijven een actieve rol moeten spelen in de 'life journey' van klanten: dromen mee helpen uitkomen en problemen in het dagelijks leven wegnemen. Daarnaast kijken klanten meer naar bedrijven dan naar overheden om maatschappelijke problemen zoals klimaat, gezondheidszorg en mobiliteit aan te pakken. Als je bedrijf erin slaagt een goed werkende digitale dienstverlening aan te bieden, een levenspartner van klanten te worden en mee een oplossing te zijn voor maatschappelijke uitdagingen, dan bouw je 'an offer you can't refuse'.

De auteur: Steven Van Belleghem

Steven is bekend als auteur van 5 internationale management boek bestsellers. Hij verkocht meer dan 130.000 boeken. Zijn boeken zijn vertaald in zeven talen en hij won diverse awards (meest innovatieve marketing boek, beste marketing boek, beste internationale business book). In 2020 verrast hij met zijn thrillerdebuut Eternal: een verhaal dat zich afspeelt in de toekomst waarvan die toekomst zo maar eens realiteit kan worden.

Naast auteur is Steven Van Belleghem een internationale keynote spreker. De voorbije jaren gaf Steven meer dan 1.000 presentaties op events in meer dan 40 landen. Zijn core expertise is de toekomst van klantgerichtheid. De combinatie tussen klantgericht denken, de nieuwste technologieën en de menselijke toets, is de leidraad in Steven zijn verhalen. Hij weet het publiek te boeien met sprekende voorbeelden, grappige anekdotes en concreet advies.

Steven is ondernemer. Hij is mede-oprichter van het inspiratie bureau Nexxworks en van het social media agency Snackbytes. Daarnaast is hij investeerder in het snel groeiende digitaal bureau Intracto en van de AI scale up Hello Customer. Tenslotte is Steven ook bestuurder bij Plan International. Naast het ondernemerschap is Steven ook academisch actief als part time marketing professor aan de Vlerick Business School en gastdocent aan de London Business School.

Hij is een populaire vlogger: zijn youtube kanaal ( www.youtube.com/stevenvanbelleghem ) heeft meer dan 3,5 miljoen views.Some personal facts:

  • Steven is een grote Disney fan. Eén van zijn dromen kwam uit toen hij een kleine gastrol kreeg in de Vlaams versie van Cars 3.
  • Steven is fan van Club Brugge. Hij vindt het super dat hij betrokken was in het uitwerken van de sociale media strategie van Club Brugge. Hierdoor was zijn favoriete team in 2010 de eerste Belgische ploeg die professioneel gebruik maakte van deze toenmalige nieuwe communicatie kanalen.
  • Steven woont in een kleine, landelijke gemeente in België, waar hij enorm kan genieten van de analoge wereld.
 

Steven Van Belleghem

collega in hoofd en hart

Collega in hoofd en hart

Hoe vind je als leidinggevende een evenwicht tussen resultaten en welzijn?
Wat is jouw impact op het welzijn van je werknemers?
Hoe pak je dat concreet aan op de werkvloer?

De cijfers liegen er niet om: het mentale welzijn op het werk is en blijft een heikel punt voor vele bedrijven. Een goede relatie tussen leidinggevende en werknemer is de basis voor een veilige, waarderende en ondersteunende werkomgeving. Toch blijkt die theorie moeilijk om te zetten in de praktijk en is verbindende communicatie vaak ver zoek.

Daar wil dit boek iets aan doen. Collega in hoofd en hart leert je hoe je je verantwoordelijkheid als leidinggevende opneemt en bijdraagt tot een warme en dynamische omgeving waar medewerkers betrokken zijn, met betere resultaten als rechtstreeks gevolg. Het toont hoe je ook als werknemer niet passief aan de zijlijn hoeft te staan, maar zelf stappen kunt ondernemen.

Aan de hand van concrete oplossingen en verschillende bedrijfsvoorbeelden zet dit boek je aan om de veerkracht op het werk te verhogen.

 

Marc Vande Gucht - Geert Serneels

Book

Future Proof Your Career: From the inside out

Future Proof Your Career is a practical book which deals with one of the great problems of modern life: how to make it through a 50-year career when all the rules for career success have changed. Professionals in organisations all over the world are too busy to find time to think strategically about their next ideal career move. This book will provide you with the latest insights into the future of work, the future skills you’ll need to succeed and, most importantly, it will enable you to anticipate change before it happens. Sharing a rich mix of fresh insights, real life stories and best practice career models to stay ahead in your career, this book will help you to: Understand how you will be impacted by the Future of Work: Prepare for the changing structure of organisations: Develop the critical skills that increase your market value: Clarify your ideal next role and why you want it: Learn the new rules to stay employable, marketable and highly paid for life. If you are curious, ambitious and determined to succeed in the future, this book is for you

De website van Meesschaert en Partners maakt gebruik van cookies.    Meer info   AANVAARDEN